07 apríla 2006

morbídna hoppipolla

_oči sa mi pomaly zatvárajú, bolesti hlavy sa pravidelne ozývajú hlasným gongom. Dunenie prehlušujúce všetky zvuky naokolo, zanechávajúce pocit otupenosti a nezúčastnenosti. Krv bubnuje pri spánkoch. Rozťahuje steny tepny, akoby skúšala pružnosť tkaniva.

_tá červená tekutina pripomínajúca víno, horúca ako oheň sa snaží roztrhnúť pokožku a uvoľniť si cestu. Chce sa vyliať von, vytvoriť mláku. Malé červené jazierko, nad ktorým budú hopkať malí Islanďania spievajúci si melódiu Hoppipolla. S malými čiapkami budú nadskakovať a mamičky ich budú varovať, aby nešliapli do drobnej mláčky.

_na jej povrchu spočiatku uvidíme nebadateľnú penu. Počas svojho vylievania sa von z tepnového koryta sa sperlí a vytvoria sa malé bublinky. Ako keď zabijú besného Cuja a jeho pena na papuli sa zmieša s krvou vylievajúcou sa z prestrelenej lebky.

_krv bude pomaly chladnúť a zaschne na nových parketoch. Čerešňové drevo ešte viac očervenie a navždy v ňom ostane stopa. Kričiace ako druhý, tajný náhrobok symbolizujúci nepochopiteľnú smrť mladého človeka s otvorenou tepnou.

_telo sa bude na podlahe rozkladať a nikto ho nenájde. Mŕtvola ležiaca v opustenom dome vytvorenom v snoch mladej pomätenej mysle. Muchy si na ňu sadnú a budú hodovať na novej pochúťke.

_tak zomrie jedna časť môjho vnútra rozdeleného na veľa ďalších ľudí pociťujúcich bolesť a snažiacich sa uniknúť z tohto sveta. Ľudí skrývajúcich sa v mojom vnútri, čakajúcich na svoju smrť.

4 komentáre:

Nick povedal(a)...

Skusim odlahcit :) Cujo bola jedna z prvych Kingovych knih co som cital a viem ze sa mi strasne pacila a normalne prva kniha, ktorej som sa bal .. to som bol ale maly .. ale to vsetko tie divoke netopiere ci co ho to nakazilo!

Stephen Woolf povedal(a)...

:) ešte som nevedel robiť s týmto blogspotom, teda som toto objavil až teraz :P
bola to skvelá kniha, môžem len potvrdiť

Anonymný povedal(a)...

Tak ja sa sklanam majstre ako si tu opisal nasich islandskych milacikov. Hoppipolla je uzasna, no pre mna je az za Svefn-G-Englar:))

Stephen Woolf povedal(a)...

ja milujem najmä Von, ale "nádej" zakomponujem ako oslavu islandskej hudby do iného článku