02 januára 2007

čierna diera

_som len jeden drobný fragment svetovej mozaiky životov. Každý z týchto puzzle-ov je nahraditeľný. Vypadne jeden, na miesto sa dostanú dvaja. Zanedbateľnosť, nepotrebnosť, bezcieľnosť, bezdôvodnosť, zbytočnosť. Ľudská existencia je len prachobyčajné zviera, nikomu nechýba, kedykoľvek môže byť nájdené lepšie, krajšie kvalitnejšie.

_smrť len ukončuje túto absurdnú púť labyrintom nezmyselných medzníkov. Nie je to sek, je to len akýsi bod, za ktorým konečne dostáva zmysel. Niečo ako sivý bod uprostred čiernoty. Treba si užiť tú sivosť, za ňou príde ďalšia temnota. Niektoré duše nedokážu nájsť svetlo. Zazrú ho na chvíľu a hneď zhasne. Buď ho samé zahasia, odignorujú, alebo sa chvíľu okúpu v jeho žiare a keď vidia, že je to len ďalšia absurdita, ktorá ich zbavuje hraníc, tak pevne stanovených, sami odídu. Nemôžu si to vychutnať, nedokážu to zniesť. Kúsok svetla.

_videná je len tá nezmyselnosť, viditeľné sú len zrady, klamstvá. Podozrievanie prepadá do paranoje, vnútorné temnoty sa dokážu rozťahovať úspešnejšie, ako ten kúsok dobra. Duša je malý vesmír. Plná čiernych dier, ktoré pohltia všetky hviezdy. Nesprávne konanie, nevhodné správanie, pomoc sa nemôže dostaviť, je mi to vnútené mnou, nechcem pomoc, chcem byť čierna diera. Vnímam tú čiernotu okolo seba, stanem sa jej súčasťou, predtým však musím nasávať trpkosť vzduchu a krik bezcitnosti a nedostatku citov okolo mňa, lebo niečo ma musí pred spojením s nadpriestorovosťou zničiť, hodiť moju dušu o skaly zla. Už aby bolo po tom.

_zmiznem. Kto si spomenie? Opustený náhrobok medzi tisíckou ďalších, môj popol pod ním. Nepodstatný, zabudnutý. Kto to bol? Kým chcel byť? Nespomenú si na mňa ja viem. Matkine slzy, nikto viac. Ona bude spomínať, ostatní zabudnú. Rýchle vymazanie pozície z pamäti. Zaradím sa medzi tisícky mŕtvol zabudnutých. Láska sa spojí s láskou, slzy so slzami, ja so zemou. Čierna diera, nepodstatná a neviditeľná bude pohltená väčšou. Nikto si to nevšimne.

7 komentárov:

jurnael povedal(a)...

ee... tak to nie je... pokial zostanes v niekoho srdci a to urcite zostanes, nezomrel si a nezabudne sa na Teba... napriek tomu, ze to znie ako klise...

Stephen Woolf povedal(a)...

srdcia chladnú, srdcia zabúdajú, sú až desivo ľudské

jurnael povedal(a)...

nie vsetky... napriek tvojej ciernej blogovej identite - garantujem Ti, ze tvoj pripad to urcite nebude :)ked sa nahodou znovu stretneme, tak to mozme ohovorit viac... zatial navrhujem neoverovat si svoje alebo moje vyroky, na to je vzdy dost casu :)

Stephen Woolf povedal(a)...

no, v praxi to overovať nemienim :)

jurnael povedal(a)...

to som rad :)

Anonymný povedal(a)...

mas pravdu vlcko....cintoriny su plne "nenahraditelnych", ktorym uz nema kto ani na VS zapalit kahanec.....ale netrap sa tym, takto predcasne...
carpe diem, urvi trosku krasy sveta pre seba, je len tvoj :D

Stephen Woolf povedal(a)...

práve to ma desí. počas života im je navrávané o ich potrebnosti a nezabudnuteľnosti a potom?
(neboj, urvávam si pravidelne:)